Bij reclame voor een bedrijf denken de meeste mensen aan posters, online advertenties of commercials. Maar wist je dat autobelettering ook een hele effectieve manier van reclame maken is? Als je je bestelbus, vrachtwagen of auto laat bedrukken, hoef je daarvoor geen aparte advertentieruimte of drukwerk in te kopen. Je maakt als vanzelf reclame terwijl je naar je opdrachten rijdt. Als het er eenmaal op staat, heb je er geen omkijken meer naar en bellen de klanten vanzelf.

Wat maakt een goede belettering?

Een rijdende auto of bus is maar kort te zien, nog veel korter dan bijvoorbeeld een poster waar je langs wandelt. Wees in je belettering daarom extra bondig en pakkend. De lezer moet in een oogopslag drie dingen kunnen zien: wie je bent, waarom iemand jou moet hebben en hoe je te bereiken bent. Vergeet daarom naast de bedrijfsnaam en slogan nooit om een telefoonnummer of mailadres neer te zetten. Dit telefoonnummer of mailadres moet makkelijk te onthouden zijn. Zorg er ook voor dat tekst en beeld elkaar versterken; een beeld bij de tekst zorgt dat mensen de tekst makkelijker onthouden. Gebruik bijvoorbeeld de kleuren van je huisstijl of kies een passende afbeelding.

De juiste plaatsing

Denk bij belettering van een auto ook aan de plaats. Aan de zijkanten van het voertuig heb je meer ruimte voor je tekst, maar wanneer je iemand inhaalt, is de achterkant van je voertuig nog veel langer te zien. Zet daarom de belettering zowel aan de zijkant alsook op de achterkant van je auto. Je kunt ervoor kiezen om bijvoorbeeld het logo en de slogan aan de zijkant te zetten, en op de achterkant van de auto het logo en je telefoonnummer. Wanneer je een drukker of reclamedienst inschakelt, kun je om extra advies vragen. Een professional kan met je meedenken en je tips op maat geven. Zo brengt jouw rijdende reclame de klanten als vanzelf naar je toe!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *